Tuesday 10 May 2011

Jessy - my sow guinea pig

Timmy (kiri) bersama cagematenya Jessy
Jessy ni aku amik dari Juju n Joe. Diorang dah lama sket dari aku dalam bab bela guinea pig ni. Termasuk Jessy diorang ader enam ekor. Mase aku amik dia ni..dia da ader sekor anak at the same time mak dia pong bunting gak..

Timmy takut2 dengan Jessy ni sbb Jessy garang sket kat dia.
So, tak lamer aku amik dia ni, mak si Jessy ni pong da slamat lahirkan dua ekor lg. Macam aku tulis tadi temasuk Jessy ader enam ekor la sumenya. Tapi dari penilaian dan pembacaan aku rase si Jessy ni pregnant jugak nih.. Sbb si Timmy mmg selalu kena kencing n gigit dgn si Jessy ni. Untuk pengetahuan sume si Timmy aku tu jenis sheltie, si Jessy lak jenis abbysinian. So setakat gambar ni diamik aku ader dua ekor arkus/guinea pig n dua ekor rabbit (sebelum diamik oleh Juju n Joe)..

No comments:

Post a Comment